HÜSEYİN ULUĞ ANAOKULU "DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ" ETKİNLİKLERİ
Dilimizin zenginlikleri projesinde Mart ayı içinde çocuklarla daha önceden "soyle -çiz"den yaptigimiz kitaplarımızdan (mozaik, patiska, rehber)"uyaklı" kelimeri öğrendik.
Dilimizin zenginlikleri projesinde Mart ayı içinde çocuklarla daha önceden "soyle -çiz"den yaptigimiz kitaplarımızdan (mozaik, patiska, rehber)"uyaklı" kelimeri öğrendik. Uyak nedir uyaklı kelime nasıl olur? Çocuklar ilk başta bu kavramları öğrendiler. Daha sonra kendileri kitaplardaki kelimeri eslestirdiler
Çocuklarla zit kavramları kartlarla gorsellestirerek öğrendik . Böylelikle öğrenmeleri daha kolay oldu. Daha sonra her çocuk kalkıp kelimerini zittini bulup panoya astı
Patiska kitabıni dinledikten sonra çocuklar daha sonra kitapta yer alan kelimeleri onlar icjn ne ifade ettiğini çizerek gösterdiler
Dilimizin zenginlikleri kapsamında çocuklara büyüteç kitabıni okudum.Kİtapta yer alan kavramları kartlar hazirlayarak görselleştirdim. Çocuklar daha sonraya büyüteçle bahçeye cikarak gözlem yaparak hem eğlendiler hemde öğrendiler.
Çocuklarımza bölgemizde eski zamanlarda halı yapıminin nasıl olduğunu anlamak adına yapmış oldugmuz güzel bır çalışma oldu. Çocuklara içinde el göz koordinasyonu acisindan oldukça fayda sağladı
Çocuklar sürtunmeyle kağıtların nasıl hareket ettiğini ve kağıtların balkona nasıl yapistigini eğlenerek gördüler
Dilimizin zenginliklerinde Mart ayı eylem planında yer alan şöyle -ciz etkinliğinde çocuklarla mozaik, patiska, rehber kitabında yer alan kelimelerin hem anlamlarını hemde görsellerini öğrendiler
Yaptığımız süt deneyinde çocuklar ana ve ara renklerin nasıl oluştuğunu gözlemlediler.